Vajsby.

På promenad i Visby med fam Törngren!

Detaljer.

Mina detaljer i lila och grönt från bröllopet mellan Linda och Mathias den 2 juli.

Grekland.

Heej!

Nu befinner jag mig på Gotland med Jonas familj och lever det slappa livet. Det är så himla skönt att vara lite ledig, både från skola och sommarjobb. Om någon dag åker jag och Jonas vidare till Öland sen kommer familjen efter. Vi åkte på en utflykt förut kring Gotlands sydligaste delar, så himla fint, grottor klippor och hav. Knäppte lite bilder så ni får se sen. Men först måste jag ta itu med lite andra bilder som ligger och väntar på att få gås igenom. Först lite bilder från Grekland, sen midsommar, bröllopet och the vacation. Men om jag känner mig rätt så kommer bröllopet sist, liiite fler bilder att jobba på där ;).

Här kommer Grekland! Där jag och Emelie var för cirka tre veckor sedan:

Flyga.

Skiathos:

Vi landade på ön Skiathos, där vi fick vänta några timmar, sen ta oss vidare med båt och taxi till Pelion, Horto. Det var fint vatten kring ön och mycket motorcyklar!

min och emelies motorcyklar. ;)

Häng vid hotellets pool.

Framme! Vid poolen hängde vi en del och eftersom det var lågsäsong så var vi ofta själva där. De enda besluten vi behövde ta denna vecka handlade om vart och vad vi skulle äta (resturangen eller cafét) och vart vi skulle sola och bada (poolen eller stranden).

I solstolarna kunda jag läsa Paulo Coelho och samtidigt njuta av utsikten. "Det här är livet" sa jag några ggr till Emelie ;).

Café Casablanca.

Precis bredvid lägenhetshotellet fanns café Casablanca, där jobbade en söt gammal grekiska. Vid cafét hängde vi en del, åt våfflor med glass, crepes och milkshakes. Casablanca hade smarrigare mat än hotellresturangen och låg en trappa från stranden.

Crepes fylld med glass och sirap. mm-mmm!

Scuba diving.

Hotellet erbjöd lite olika saker, yoga, schack, pingis, tennis, och dykning m.m. Jag tog grundkursen i scuba diving!

nöjd tjockis säl.

Foto: Emelie

Stranden.

Hotellet hade en egen strand med fina runda stenar, havet låg ca 3m från vår lgh. Utsikten var nästan det bästa med hela stället och en dag såg vi delfiner hoppa där ute.

Hotellet.

Vi fick en bra lgh väldigt nära vattnet, vi kunde höra vågorna från huvudkudden om nätterna. Hotellet låg lite för sig självt, nära till en by men 30min promenad till närmsta stad, vi hade ingen bil och det var för varmt för att vi skulle orka ta oss någonstans.

"vårt" hus.

Solnedgång.

Vi satte oss i en varsin stol, Emelie kastade sten och jag knäppte.

Resturangen.

De hade iaf utsökt Carbonara! ;)

Utsikten.

Sjukt fint, kunde sitta och kolla hur länge som helst över alla kullar berg och dimma.

Olivträd vid vår terrass.

Snipp snapp snut, så var sagan slut!