Uppsala town.

Häj!

Nu var det länge sedan man uppdaterade, och jag har saknat det! Skolan har upptagit det mesta av tiden, det har varit full rulle från första dag och jag har nog tänkt hundra gånger på att hoppa av but im still in the game. Jag har nog fotat 2 ggr på en och en halv månad - inte okej! man ser fotovänliga saker hela tiden när man flänger till och från skolan, biblioteket, stan eller vad det kan vara, så det kliar i en.
Allt plugg kom som ett slag i magen men jag antar att jag börjar vänja mig nu...hoppas att det kommer en lugnare kurs sen! Längtar efter en plugg fri helg, kväll, där man slipper ha dåligt samvete för att man inte gör något. Som idag. Har egentligen mycket att göra, men man måste ta sina dagar och skita i alla måsten. Har varit seg och bakis halva dagen, legat i sängen sent, gått en promenad med kameran på axeln, käkat god man och bara legat i soffan och göttat och inte öppnat en bok på hela dagen. Känns skönt, men man känner hela tiden att man borde...ehh fuck it! ;) Det är väl så här det är att plugga på universitet, välkommen till Uppsalas akademiska värld liksom. Börjar vänja mig, man kan inte sitta varje dag och plugga som jag nästan gjorde varje dag i den första kursen, man mår inte så bra av det heller. Var ju så himla nyfiken på staden och att få ordning i lgh men det har fått göras allt eftersom...inte fått upp allt än men imorgon ska vi nog sätta upp lite grejer på väggarna.

Men åh, Uppsala är så fint! inte allt såklart men mycket. Stadskärnan kring kyrkan är mys och ån med alla broar är vackert. Gillar verkligen staden och nations livet är grymt. Har varit på pubrundor och en lärargasque hittils. Hösten är fin och lgh är mys! (så inte bara gnäll från min sida okej?!) börjar bli en gnäll kärring.

Kram/ Johanna

Some pics: (!)






Min vän Johanna vid Café Linne.



Johanna i den fina antik affären.


Där vi träffade söt hunden Ville.






Jonas innan sångboks middag <3



jag innan Gasquen.



Uppsäla!

Kommentarer
Postat av: Sofia

!!!Åh men guh va avis jag är!!!

Borde i egenskap av medlem i Wermlands Nation/Lund gå på en bal i Uppsala. Kanske då Värmlands Nation/uppsalas bal eftersom de är vän nationer..



Saknar verkligen allt nationsskoj. Kalle får säga vad han vill om nörderi och gratis jobb men kul är det!

2010-10-10 @ 12:29:59
URL: http://sofosia.blogg.se/
Postat av: mammsen

jätte fiiint, jonis

2010-10-10 @ 19:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0