Öland i mitt hjerta, del 3.

Typ sista bilderna denna sommar från ön...inte så värst typiska ölandsbilder kanske men för mig är det så!


Inuti friggeboden där jag och Jonas huserar. I år slog jag till på en ny tygabit till fönstret ;)

Älskar denna lampa!

vallmo kapslar, typ världens vackraste form.

skräp i fönstren...







Förra året drog vi igång med projekt trädgårdsland, man såg inte det gamla landet för meterhögt gräs och det gick mest att se stenrester från landgränsen som Jonas farföräldrar lagt. Vi bar bort massa ölandsstenar, Jonas gick lös med lien och jag körde med gräsklipparen så jord sprutade. Eftersom man åker dit så sent på sommaren så var det lika högt gräs iår igen, så det vara bara att börja om...här är kryddörtslandet som vi ska fylla på nästa år *pensionärer*.
Fräsiga ölandsstövlar.



Nytt för i år är jordgubbslandet! Hoppas det blir massor till nästa år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0