Fröknäcke.

Ett litet recept som en fjärtkompis vill ha delar jag också med mig av till folket! (Go to hell with the semmels!) Skitgott med bara smör och vanlig ost på.
Fröknäcke:

2dl ris eller majsmjöl (jag kör alltid på majsmjöl)
1dl solrosfrön
1dl pumpakärnor
1dl sesamfrö
1/2 dl linfrö
1/2 dl rapsolja
2 1/2 dl kokande vatten.


Blanda ihop alla ingredienser och rör ordentligt med en sked/slev. Dela på massan till två delar och kavla ut varje del på plåtar mellan två bakplåtspapper så slipper du kletet. Strö på lagom med havssalt och rista/markera i bitar om du vill (eller bryt bara sönder efteråt).
Grädda i 150° i cirka 1 timme (ha lite koll), du kan stoppa in båda plåtarna samtidigt och byta plats på dem i ugnen efter 30 min.


Taadaaaa! Knappra och njuuut.












Kommentarer
Postat av: Trixie

Jaaaaa!!! Mmmmm ska jag baka på torsdäg!:D

2012-02-21 @ 17:02:33
URL: http://ewatrixierosalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0